Wednesday 26 February 2014

Kenapa Anda Perlukan Peti Besi

why-do-you-need-a-safe


Kenapa Anda Perlukan Peti Besi Di Rumah Atau Pejabat

Ramai orang mempunyai tanggapan yang silap bahawa mereka tidak memerlukan peti simpanan di rumah memandangkan mereka tinggal di lokasi yang selamat. Ada juga segelintir pihak yang memandang remeh isu ini kerana memikirkan mereka tidak mempunyai barang yang banyak untuk dilindungi. Realitinya, setiap rumah atau pejabat perlu mempunyai sebuah peti besi sebagai suatu langkah berjaga-jaga. Berikut adalah di antara sebab-sebab anda harus membuat pelaburan yang bijak dengan memiliki sekurang-kurangnya sebuah peti besi.

Keselamatan Dari Kecurian/Rompakan

Peti besi direka untuk menyulitkan cubaan rompakan. Selain lokasi peti besi yang agak tersembunyi, setiap unit peti besi mempunyai sistem kunci yang unik. Pemilik rumah atau perniagaan tidak lagi perlu dibelengu rasa bimbang di atas risiko kehilangan harta benda masing-masing.

Risiko Kebakaran

Kebanyakkan peti besi direka agar berupaya menahan suhu yang sangat tinggi. Dengan adanya peti besi berciri sedemikian, barang-barang berharga tidak akan rosak sekiranya terdapat kebakaran di rumah atau pejabat anda.

Perlindungan Sekiranya Banjir Dan Bencana Alam

Terdapat pelbagai jenis dokumen yang boleh dimusnahkan air. Oleh yang demikian, pemilik perniagaan selalunya mendapatkan peti simpanan yang kalis air bagi mengelak kemungkinan ini. Ciri-ciri ini adalah penting lebih-lebih lagi sekiranya pejabat anda terletak di kawasan yang seringkali dinaiki air.

Perlindungan Dari Kehilangan Harta Benda/Dokumen Penting

Peti besi adalah suatu tempat yang ideal untuk menyimpan segala harta benda anda di bawah satu bumbung. Dengan menempatkan barang-barang tersebut di suatu tempat berpusat, kebarangkalian harta benda tersebut akan hilang adalah lebih tipis.

Pencarian Yang Mudah

Oleh sebab peti besi telah dipasang di tempat yang senang dikenalpasti atau diingati, mencari sesuatu barangan adalah lebih mudah.. Ini adalah seperti kes di mana seseorang individu boleh menyimpan sesuatu di dalam rumah atau di pejabat kemudiannya ia telah tersilap letak oleh orang lain Peti besi adalah unit peribadi di mana hanya seorang sahaja yang tahu bagaimana cara untuk membuka dan menggunakannya

No comments:

Post a Comment